Goldwasser Exchange

+32 (0)2 533 22 40
Van maandag tot vrijdag vanaf 9u tot 17u30

Toegang klant

Focus op Under Armour en de obligatie 3,25% - 2026 die onder pari verkrijgbaar is

De lijst met emittenten opgesteld door Oblis werd nogmaals uitgebreid met een nieuwe naam. Het betreft meer bepaald die van Under Armour, een Amerikaans bedrijf actief in de kledingsector met hoofdzetel in Baltimore.

De obligatie in kwestie loopt tot juni 2026 en draagt een coupon van 3,25%. Deze coupon wordt jaarlijks in 2 schijven uitbetaald, meer bepaald in juni en december. Met een rating BB bij Standard & Poor’s noteert de koers aan 99,33% waardoor het rendement 3,37% bedraagt. De obligatie 3,25% - 2026 is verkrijgbaar in coupures van 2.000 dollar.

Under Armour werd in 1996 opgericht door Kevin Plank, een vedette uit de wereld van American Football die verbonden was aan de Universiteit van Maryland.  

Het bedrijf is gespecialiseerd in sportkleding uit het bovenste segment van de markt, het is de nummer 3 in zijn sector na Nike en Adidas.

20 jaar geleden werd het bedrijf opgericht rond het idee van een antitranspiratie T-shirt (bijgenaamd ‘de shorty’). Geleidelijk aan specialiseerde Under Armour zich in sportkleding, schoenen en accessoires. Het merk wordt over de hele wereld verkocht. De naam is verbonden aan die van verschillende atleten, zoals die van Stephen Curry (een Amerikaanse basket-ball speler), Andy Murray (een Schotse tennisspeler) of Michael Phelps (de Amerikaanse zwemmer met een recordaantal medailles op de Olympische Spelen). Under Armour richt zich ook op consumenten met een actieve levensstijl.

Het bedrijf, waarvan de beurswaarde op Wall Street ongeveer 9 miljard dollar bedraagt, realiseerde in 2018 een omzet van 5,20 miljard dollar en een winst van 179 miljoen dollar. Over de eerste 9 maanden van 2019 bedroegen omzet en winst respectievelijk 3,83 miljard dollar en 107 miljoen dollar, zo stond in het kwartaalbericht te lezen.