Goldwasser Exchange

+32 (0)2 533 22 40
Van maandag tot vrijdag vanaf 08u30 tot 18u

Toegang klant

Obligatie Under Armour (3,25% - 2026) moet terrein prijsgeven

De koers van de obligatie met looptijd tot 2026 van Under Armour, één van de toonaangevende Amerikaanse bedrijven in het bovenste segment op de markt voor sportkleding, is onder druk komen te staan. Tegenvallende resultaten en zwakke vooruitzichten hebben de koers terug geduwd tot 97% van de nominale waarde.

 

 

De obligatie, verkrijgbaar in coupures van 2.000 dollar, biedt nu een rendement op jaarbasis van 3,88%. Ze heeft een rating « BB » bij Standard & Poor’s. Daarmee hoort ze thuis aan de bovenkant van de speculatieve categorie.

Op de beurs van Wall Street werd het aandeel Under Armour nog forser afgestraft. De koers werd dinsdagavond 18% lager gezet, waardoor de beurswaarde terugviel onder 7 miljard dollar.

Coronavirus zet verkopen onder druk

De specialist in sportkleding publiceerde dinsdag dus de jaarcijfers. De omzet bleek met 1% te zijn gestegen tot 5,30 miljard dollar. Onderaan de streep was er een nettowinst van 92 miljoen dollar.

De concurrent van Nike en Adidas stelde echter teleur met het bericht dat de verkopen op de Noord-Amerikaanse markt zijn gedaald. Deze thuismarkt is goed voor 70% van de omzet.

De negatieve trend zou zich dit jaar verder zetten. Op basis van die verwachting verlaagde het management de vooruitzichten voor het volledige boekjaar.

Under Armour heeft ongeveer 600 verkooppunten in China. Als gevolg van het Coronavirus kunnen er problemen opduiken met de leveringen in dat land. De verliezen worden geraamd op 50 tot 60 miljoen dollar voor het lopende kwartaal.

Vanwege de moeilijke omstandigheden komt er dit jaar een reorganisatie. Die moet niet alleen de winstgevendheid herstellen, maar ook de cash flow positie verbeteren. De opening van een nieuwe flagship store in New York wordt eveneens in vraag gesteld.

Wat moeten we weten over Under Armour ?

Under Armour werd in 1996 opgericht door Kevin Plank, een vedette uit de wereld van American Football die verbonden was aan de Universiteit van Maryland. 

Het bedrijf is gespecialiseerd in sportkleding uit het bovenste segment van de markt, het is de nummer 3 in zijn sector na Nike en Adidas.

20 jaar geleden werd het bedrijf opgericht rond het idee van een antitranspiratie T-shirt (bijgenaamd ‘de shorty’). Geleidelijk aan specialiseerde Under Armour zich in sportkleding, schoenen en accessoires. Het merk wordt over de hele wereld verkocht. De naam is verbonden aan die van verschillende atleten, zoals die van Stephen Curry (een Amerikaanse basketball speler), Andy Murray (een Schotse tennisspeler) of Michael Phelps (de Amerikaanse zwemmer met een recordaantal medailles op de Olympische Spelen). Under Armour richt zich ook op consumenten met een actieve levensstijl.