Goldwasser Exchange

+32 (0)2 533 22 40
Van maandag tot vrijdag vanaf 08u30 tot 18u

Toegang klant

Een coupon van 3,75% voor de nieuwe obligatie van Hilton

Hilton Worldwide Holdings, de grootste hotelketen in de wereld die meer dan één nieuw hotel per dag opent, heeft 1,90 miljard dollar opgehaald via de plaatsing van twee tranches. De nieuwe obligaties, verkrijgbaar in coupures van 2.000 dollar, hebben een rating "BB" bij Standard & Poor's.

Emittent Coupon Looptijd Omvang (in dollar)
Hilton Domestic Operating 3,75% 01/05/2029 800 miljoen
Hilton Domestic Operating 4% 01/05/2031 1,1 miljard

De emittent belast met de operatie was Hilton Domestic Operating, een dochteronderneming van de hotelgroep. Onze blik viel op de obligatie met een looptijd van negen jaar. Deze draagt een vaste coupon van 3,75%, die jaarlijks in twee schijven betaalbaar wordt gesteld.

De obligatie werd uitgegeven tegen pari (100%) en de koers liep bij de eerste transacties op tot 100,40%. Zoals vermeld in de inleiding heeft de lening een rating "BB" in de speculatieve categorie bij Standard & Poor's.

De opbrengst van de uitgifte (1,90 miljard dollar) zal worden gebruikt om twee bestaande leningen af ​​te lossen die respectievelijk in 2024 en 2025 vervallen.

Drie miljard klanten op een eeuw tijd

Hilton, wiens activiteiten in een aantal landen vrijwel stil liggen als gevolg van beperkende Covid-19 maatregelen, rapporteerde een verlies van 79 miljoen dollar over het derde kwartaal, tegenover een nettowinst van 288 miljoen dollar over dezelfde periode een jaar eerder. De omzet daalde met 61% tot 933 miljoen dollar.

2020 wordt voor de hotelreus in ieder geval een jaar om zo snel mogelijk te vergeten. Vorig jaar werd nog een nettowinst van 889 miljoen dollar gerealiseerd.

In het afgelopen jaar vierde de door Conrad Hilton opgerichte groep het honderdjarig bestaan. In 2019 heeft de keten ongeveer 470 hotels aan de portefeuille toegevoegd. In totaal bevat die portefeuille nu meer dan 6.000 hotels. Vanuit een andere invalshoek bekeken biedt Hilton meer dan 971.000 kamers aan in 119 landen.

De hotelgroep, die stelt meer dan drie miljard klanten te hebben verwelkomd gedurende zijn 100-jarig bestaan, heeft een tiental merken in portefeuille, waaronder bekende ketens als Waldorf Astoria, Conrad en LXR Hotels & Resorts.